دکتر مریم نظری
سریع و ماندگار دیده، خوانده و خریده‌ شوید

در اینجا مهارت‌های فوقِ کلیدی‌ای فرامی‌گیرید که برای تولید محتوا و محصولات برندساز موردنیازند اما جای دیگری به شما آموزش نمی‌دهند مانند:

  • مهارت سرچ و محتوایابی حرفه‌ای
  • مهارت تبدیل محتواهای موجود به محتوای دست اول و امضادار
  • مهارت مرجع شدن در موضوع موردعلاقه‌تان
  • و (به زودی) مهارت انجام مصاحبه‌های حرفه‌ای و تولید محتواهای اصیل

 

سلام مریم نظری هستم.

به کسب و کارها، مدرسان و فعالان تولید محتوا کمک می‌کنم:

  1. سرچ‌های هدفمند طراحی کنند، طوری که به عالی‌ترین منابع و محتواها در زمینه مدنظرشان برسند
  2. و از این منابع طوری استفاده کنند که به تولید محتوای امضادار بیانجامد و به سلبریتی مخاطبشان تبدیل شوند.

دکترای سواد اطلاعاتی از دانشگاه شفیلد انگلستان دارم.

سواد اطلاعاتی مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که دو قابلیت فوقِ کلیدی در افراد ایجاد می‌کند:

  • قابلیت تشخیص نیاز:  اینکه فرد در هر موقعیتی تشخیص می‌دهد که برای عالی عمل کردن در نقش مدنظرش به چه دانش و مهارت‌هایی نیاز دارد. قابلیت تشخیص نیاز به واسطه درک عمیقی است که از مفهوم و مصادیق اطلاعات دارد و می‌داند هر جنس اطلاعات به چه کارش می‌آید.
  • قابلیت تامین نیاز:   یعنی فرد می‌تواند به عالی‌ترین منابع در زمینه مدنظرش دست یابد و طوری از این منابع استفاده کند که نیاز دانشی و مهارتی‌اش تامین شوند. قابلیت تامین نیاز به واسطه دانش او درباره انواع منابع اطلاعات و مهارت او در دستیابی و استفاده حرفه‌ای از این منابع در او به وجود آمده.

از تعامل با مدرسان و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی دریافته‌‌ام که به دلیل ضعف در مهارت‌های بالا، اغلب این دوستان با دو چالش بزرگ مواجه هستند:

چالش اول: سرچ و محتوایابی حرفه‌ای

که سبب شده اغلب این دوستان هزینه و زمان زیادی را صرف گشتن و پیدا کردن محتوا کنند.

استفاده از کتاب‌های پرفروش و شرکت در دوره‌های آموزشی دو منبع اصلی هستند که مدرسان و محتوآفرینان برای یادگیری و تولید محتوا استفاده می‌کنند (البته گوگل پایه ثابت است).

غافل از اینکه بیش از ۹۵ درصد محتوایی که نیاز دارند تا هم در زمینه مدنظرشان متخصص و مرجع شوند و هم محتوای درجه یک تولید کنند، همه به رایگان و با بهترین کیفیت وجود دارد.

چالش دوم: استفاده حداکثری و پوزیشنینگ حرفه‌ای محتوا

طوری که مخاطب سریع با محتوا یا محصول آنها ارتباط بگیرد.

این چالش سبب شده که علیرغم تولید محتوای زیاد، به جای فروش، مخاطب رهگذری و نه مشتری وفادار جذب آنها شود و عملا فروش دلخواه اتفاق نیافتد.



این راه‌حل محصول دو چیز است:

  1. تخصصم (سواد اطلاعاتی).
  2. مطالعه و کالبدشکافی منابع برتر – اغلب انگلیسی – در زمینه رموز تولید محتوای برندساز: محتوایی که مشتری وفادار و مبلغ جذب و فروش‌های عالی خلق می‌کند.

 

مایلید درباره این راه‌حل بیشتر بدانید؟