دکتر مریم نظری
سریع و ماندگار دیده، خوانده و خریده‌ شوید

سرچ هدفمند چه نوع سرچی است و در تولید محتوای برندساز چه نقشی دارد؟

سرچ هدفمند سرچی است که کسب و کارها و فعالان تولید محتوا به سه نیت انجام می‌دهند:

  • به نیت کشف پرسش‌های مشتری و پاسخ به پرسش‌های او
  • به نیت فهم عمیق موضوع کسب و کار و ارائه متمایز محتوا و محصول
  • به نیت یادگیری و رشد مداوم در کسب و کار و مرجع شدن در آن حوزه

به عبارتی

سرچ هدفمند سرچی است که به نیت کشف پرسش‌ها و دغدغه‌های واقعی مشتری‌تان و پیدا کردن راه‌حل برای پرسش‌های او طراحی می‌کنید.

این نوع سرچ، شما را به محتواهایی می‌رساند که به شما کمک می‌کنند:

  • مشتری‌ یا مخاطبتان را بهتر از خودش بشناسید،‌
  • نیازهایش را پیش‌بینی کنید
  • و به پرسش‌های او پاسخ‌های تاثیرگذار و پیشنهادهای ردنشدنی بدهید.

سرچ هدفمند سرچی است که با هدف فهم عمیق و همه بعدی موضوع، تخصص یا راه‌حلتان انجام می‌دهید.

این نوع سرچ شما را به محتواهایی می‌رساند که قابلیت‌ها و کارکردهای کمتر دیده شده موضوع مدنظرتان را به شما نشان می‌دهد. با این دانش:

  • خیلی متفاوت، حرفه‌ای و به روز درباره موضوع مدنظرتان می‌نویسید
  • و در بازار ظاهر می‌شوید
  • و همین تمایز، شما را به عنوان مرجع به مخاطبتان می‌شناساند.

سرچ هدفمند سرچی است که به نیت یادگیری و رشد در کسب و کارتان انجام می‌دهید.

این نوع سرچ شما را به برترین منابع و آموزش‌ها در حوزه مدنظرتان می‌رساند و این منابع می‌شوند سورس اصلی شما برای یادگیری و ایده‌برداری در زمینه‌های مختلف:

  •  از پیدا کردن ایده برای نوشتن و تولید محصول،
  • تا تولید محتوا،
  • تا ساخت محصول،
  • تا ساخت کمپین‌های تبلیغاتی،
  • تا فروش،
  • تا پوزیشنیگ به یاد ماندنی محتوا

آن هم به  صورت خودآموز و بدون نیاز به صرف هزینه زیاد برای شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های متعدد.

چون همانطور که احتمالا در این وبینار مشاهده کردید

دستیابی به محتوای عالی در کسری از ثانیه ممکن است.

چرا؟

چون در هر موضوعی، مطلب و محتوای عالی وجود دارد آن هم به وفور.

بنابراین آنچه یک محتوآفرین عادی را از ترازِاول‌های تولید محتوا متمایز می‌کند

مهارت سرچشان نیست.

مهارت آنها در طراحی سرچ‌های هدفمند است.

ترازاول‌های تولید محتوا قبل از اینکه بپرسند:

چطور می‌توانم محتوای عالی پیدا کنم؟

یا کجا باید دنبال محتوای عالی بگردم؟

از خود می‌پرسند:

دنبال چی باید بگردم؟

و با چه کلیدواژه‌هایی باید سرچ کنم

که به “مرتبط‌ترین” و “معتبرترین” مطالب در حوزه کارم برسم؟

کافی است

  • بدانید موقع سرچ و وب‌گردی دنبال چه باید بگردید
  • و بلد باشید خواسته خود را با کلیدواژه‌هایی بیان کنید که موتورهای جستجو و منابع برتر آن را بفهمند.
  • در این صورت، می‌توانید در هر زمینه‌ای به برترین منابع، وبلاگ‌ها و وبسایت‌ اساتید و متخصصان حوزه مدنظرتان برسید.

چرا؟

چون موقعی که شما دنبال محتوا می‌گردید با کلیدواژه‌‌ای سرچ می‌کنید که بلدید نه با کلیدواژه‌هایی که بلد نیستید

و اتفاقا اغلب اوقات کلیدواژه‌هایی که شما بلدید دقیقا همان واژه‌هایی نیستند که موتورهای جستجو و منابع برتر می‌فهمند!


مثل این است که اسم کسی که دنبالش می‌گردید حسن است

و شما مرتب صدا بزنید:

سمیه!

سمیه!

سمیه!

حسن سرش را برنمی‌گرداند. درست است؟


قصه محتوایابی حرفه‌ای هم دقیقا عین همین است.

باید موقع سرچ از کلیدواژه‌هایی استفاده کنید که موتورهای جستجو و منابع برتر می‌فهمند یعنی از آن کلیدواژه‌ها در عنوان یا متن مطلبشان استفاده کرده‌اند.

اگر نه، به جای دستیابی به مطالب مرتبط و برتر، به منابع دم دستی و کمتر مرتبط دست می‌یابید و فرصت‌های بزرگی را از دست می‌دهید.

کدام فرصت‌های بزرگ؟ 

  • جذب مخاطب و ترافیک بیشتر،
  • کانورت یا تبدیل مخاطب به مشتری،
  • فروش بیشتر،
  • مرجع و سلبریتی شدن در حوزه مدنظرتان.

اینها همه فرصت‌هایی هستند که محتوای عالی در اختیارتان می‌گذارند.

البته اگر روش استفاده حداکثری و مهندسی معکوس آنها را بدانید.

دیدگاهی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + 20 =